Pravidelné setkání vedení firmy s odborovými organizacemi

27.01.2019

V pátek 25.1.2019 se konalo setkání obou odborových organizací  s managementem TCI, kterého se zúčastnili: Jaroslav Chylík, Richard Szrajber, Radovan Toman,Karla Kučerová, Zuzana Luksová, Daniela Škrobánková, Dagmar Bílá, Marek Mucha.

Vedení byly doručeny dotazy obou odborových organizací, které se v několika bodech vzácně shodly. Zde uvádíme vyjádření zaměstnavatele.

Otázky 

1.OOG: Jak to vypadá s vyplacením Bonusu za rok 2018? Bude vyplacen, v jaké výši a v jakém termínu?

1.NOTCI: Bonusy 2018 - aktuální situace, budou vyplaceny? Roční a Q4 výsledky TCI.

odpověď: Bohužel oficiální vyjádření Tevy k ročním výsledkům korporace bude zveřejněno až 13.2.2019., do té doby nebudou výsledky oficiálně známy. Bonusy by měly být vyplaceny, ale jedná se o neoficiální názor jednatelů.

Pharma splnila stanovené cíle, kromě TRIR (jedná se o množství pracovních úrazů s následnou pracovní neschopností), které činilo 0,79 (limit 0,45). Dále je  lehce pod cílem  zákaznický servis 96,3% (limit 96,5%) (po odečtení vlivu Valsartanu se dostáváme na hodnotu 96,7%). Pharma splnila finanční cíle, quality compliance atd. 

Výsledky TAPI - neplnil se zákaznický servis - cíl 92% náš výsledek je 77%, satisfaction a reliability (důvěryhodnost, zasílání objednaných zásilek) byly nízké oproti cílům (SAT -splněno na 77% cíl byl 92%, REL splněno na 85%, cíl 96%), konverze nákladů je 97,5% (po očištění od vlivu záloh na bonusy 99,2%), RFT a audity byly splněny v pořádku, splněny byly i BOZP cíle.

2. OOG: V loňském roce jsme byli ujištěni, že hodnocení zaměstnanců neprobíhá podle Gaussovy křivky. V nově vydaném OJ/TCI/LZ171/V1 v kapitole Doporučená řízená distribuce je tato křivka přímo uvedena a stojí zde, že min. 7,5% zaměstnanců by mělo spadat do kategorie Výkon vyžadující zlepšení. Tudíž i zaměstnanci, kteří splňují očekávání (v kolektivu nad 30lidí) mohou právě z důvodu doporučeného zařazení spadnout do kategorie Výkon vyžadující zlepšení a tudíž přijdou o finanční ohodnocení pro rok 2019.

2.NOTCI: Hodnocení zaměstnanců - na oddělení QC Pharma byl údajně vydán pokyn p. Manhartovou, že z celého oddělení musí nadřízení vybrat 13 lidí, kteří budou mít hodnocení "nesplňuje očekávání". Tuto informaci sdělil/a svým podřízeným zaměstnancům nadřízený pracovník (na pozici Vedoucí laboratoře - záměrně neuvádíme jméno) s tím, že to bohužel musí splnit a musí to někomu "dát". Jak je možné, že tato situace nastala? Nejedná se o objektivní hodnocení.


odpověď: Vyjádření Š. Manhartové - Manažeři byli instruování, aby objektivně hodnotili své podřízené, na každém oddělení je situace jiná a každý člověk má individuální výkon a nadřízení musí umět s tímto pracovat, byť je to pro některé velice těžké.

Probíhaly kalibrační schůzky, na kterých se vše řešilo a mnohdy došlo k posunu hodnocení směrem nahoru, nikoli dolů.

Z pohledu zaměstnavatele se jedná o manažerské pochybení a rádi by znali jméno příslušného nadřízeného, aby s ním mohli pracovat a stanovit rozvojový plán manažerských dovedností. 

Byli jsme ujištěni, že hodnocení je konzistentní a probíhá fér. Výše zmiňovaná křivka má být jen vodítkem pro nadřízené při objektivním hodnocení. Každý zaměstnanec, který nesouhlasí se svým hodnocením má navíc možnost hodnocení nepodepsat a obrátit se na nadřízeného vyššího stupně, nebo oddělení HR a samozřejmě může požádat o podporu odborovou organizaci. Poté dojde k prošetření celé situace a vyhodnocení nezávislými posuzovateli.

3.OOG Byla již podepsaná smlouva s firmou Aramark a na jak dlouho? 

3.NOTCI Stravování a situace kolem JLL + Aramark - aktuální informace, kdy dojde ke změně provozovatele atp.

Smlouva s firmou Aramark byla podepsána na dobu určitou na 1 rok s dvouměsíční výpovědní lhůtou.
V průběhu února bude JLL prezentovat způsob zajištění stravovacích a souvisejících služeb, další informace v tuto chvíli nejsou známy. Bude také probíhat překryv služeb Aramark vs. JLL . Jednatelé neočekávají nástup nového dodavatele dříve než po zarážce.

4. OOG V Belgii byla na Tevu podána žaloba o vyplacení bonusu 2017, obdoba se chystá ve Španělsku a Francii, můžeme k tomu dostat nějaké informace?
odpověď: Vedení žádné informace nemá, nemohou nám je tedy poskytnout.

 

5.OOG Víme, že firma zvažuje koupi sanitky. Je to pravda? Z jakého důvodu? Pořizovací náklady a náklady na údržbu budou jistě nemalé.

V zájmu vyšší bezpečnosti zaměstnanců firma přistoupila na doporučení ZZS k pořízení sanitky (důvodem je zvyšující se počet výjezdů ZZS do TCI. V roce 2015 - 7 výjezdů do areálu TCI, 2016 - 7 výjezdů, 2017 - 14 výjezdů a v roce 2018 dokonce 23 výjezdů. Sanitka bude dislokována na stanici HZS TCI, kde bude proškolený personál, který bude v případě potřeby vyjíždět k událostem. Sanitka bude vybavena mimo jiné  vyvíječem kyslíku, vakuovými dlahami, defibrilátorem atd.

4.NOTCI: O2 + Vodafone - aktuální informace, kdy dojde k přenosu služebních čísel (termín kolem 19.2. stále platí?), stávající smlouvy zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků u O2 na dobu určitou budou poté prodlouženy, i když O2 již nebude působit v TCI?

K migraci firemních čísel dojde v termínu 7.2. a 8.2., příslušní zaměstnanci budou instruováni. Stávající tarify O2 Family zůstanou nadále platné, smlouvy budou prodlužovány, bude-li si to držitel přát. Zaměstnanci mohou samozřejmě přejít k Vodafone na nový zaměstnanecký tarif, o kterém již byli informováni v pojízdné prodejně Vodafone, či letáčky, které mohli obdržet na vrátnicích.

5. NOTCI Cafeterie - podle zákona je možné benefity využít pouze na určitý okruh věcí. Např. se za benefity nesmí pořizovat elektronika, nicméně některé portály to umožňují.
Finanční úřad zahájil v loňském roce kontroly čerpání benefitů a v případě porušení zákona jde pokuta nikoli za poskytovatelem benefitního portálu nebo za zaměstnavatelem, ale za zaměstnancem. V takovém případě dojde ke zpětnému zdanění včetně sociálního a zdravotního pojištění z částky, která byla neoprávněně čerpána. Má tohle společnost smluvně ošetřeno s poskytovatelem benefitů (Edenred), že v případě umožnění čerpání benefitů na "daňově neuznatelné" položky budou veškeré náklady s tím vzniklé naúčtovány Edenredu jako sankce? Má to společnost případně jinak ošetřeno?

Bylo řešeno s Edenredem, v prvé řadě by měl garanci poskytnout provozovatel eshopu, ve kterém lze platit body z Cafeterie. Zaměstnavatel požádal Edenred o právní vyjádření, bude poskytnuto na dalším setkání.


Rekapitulace dotazů z loňska:
1/ "Všimli jsme si, že z komína odpadávají poměrně velké úlomky (až 2cm - cihla či spárování), které při pádu z velké
výšky jsou smrtelně nebezpečné (mohou fungovat jako projektil). Takových úlomků je v okolí komína celá řada. Jak hodlá firma zabezpečit bezpečnost lidí procházejících kolem komína? (Nemluvě o nadcházejícím zimním období, kdy z komína
odpadávají velké kusy ledu.) Pod komínem prochází denně stovky lidí."
- byla přislíbena instalace ochranné sítě - zatím se tak nestalo. 

Odpověď: Firma si nechala zpracovat posudek na stav spár v komínu, kde stojí, že 20% spár je zdegradováno. Proběhne tudíž rekonstrukce těchto spár. V loňském roce byla přislíbena instalace záchranné sítě, ale vzhledem k ne úplně jednoduchému technickém řešení, se tato varianta prozatím nebude realizovat. V této chvíli se udržuje teplota v komíně nad rosným bodem a to zajistí, že se nebudou na komíně tvořit obrovské rampouchy jako v loňském roce. Tím by se mělo eliminovat nebezpečí zimního období. 
2/ "Byla by možnost opět obnovit odkup nepotřebného materiálu z odpadového hospodářství?"
-byl přislíben nový systém odprodeje nepotřebného materiálu, který projde přes odpadové hospodářství (možnost odkupovat určité množství materiálu, které zaměstnanec bude moci zaplatit pomocí své ID karty.) V době položení dotazu se připravovalo technické řešení odprodeje a organizační opatření.-Prozatím bez výsledku.

Odpověď: V lednu letošního roku proběhla změna dodavatele služby: Obsluha ČOV a odpadového hospodářství. Vítězem výběrového řízení se stala firma PURUM.  V blízké době bude s firmou PURUM zahájeno jednání o problematice odkupu nepotřebného materiálu. Firma se k odkupu staví vstřícně.

3/"Byla by možnost obnovit sifonové stanice v denních místnostech či jiných prostorách firmy, jak bylo v minulosti běžné?
- byl přislíben průzkum zájmu na jednotlivých odděleních
- prozatím se nic neděje.

Odpověď: Firma zjistí technické možnosti a zavedení sifonových stanic se nebrání. Bude záležet čistě na zájmu zaměstnanců.